vineri, 2 decembrie 2016

Liebster Award - Descoperă bloguri noi

Daria de la Cărțile Nopții m-a nominalizat la un alt tag drăguț; îi mulțumesc de mii de ori pentru asta și mai ales pentru faptul că nu mi-a reproșat întârzierea mea cu privire la scrierea acestui tag.



Fără să vă mai privilegiez cu atât de multe introduceri, voi trece direct la subiect. Tag-ul respectiv are scopul de a ne cunoaște cât mai bine prin întrebările acestuia și răspunsurile mele. Are și câteva reguli esențiale: 

1. Mulțumește-i persoanei care te-a nominalizat și menționează-i blogul.
2. Listează regulile în postarea ta.
3. Afișează premiile Liebster undeva pe blogul tău. 
4. Răspunde celor zece întrebări prevăzute de persoana care te-a nominalizat.
5. Scrie zece lucruri random despre tine.
6. Nominalizează 5-11 bloguri și informează-le că au fost nominalizate.
7. Asigură blogurile pe care le-ai nominalizat cu zece întrebări.

Și acum, să răspund(em) la întrebările primite:

      1. Ce hobby-uri mai ai în afară de a scrie și a citi?
Fotografiatul - o asemenea artă pe care eu o sfărâm într-o mie de bucăți de dragul timpului liber care se dorește a fi încărcat cu ceva frumos. Trebuie să recunosc că-mi place mult să desenez, deși în ultima vreme m-am distanțat într-o oarecare măsură de această ocupație; când eram mică iubeam să fac asta. Îmi place și să gătesc... toți cei care se simt amuzați sunt rugați să râdă. 😊 Călătoriile, natura, muzica - sunt și ele lucruri care mă pasionează. Și râsul. Aviz dirigintelui meu care-mi zice mereu că voi trăi mai mult dacă râd, dar îmi spune adesea că sunt neserioasă... 


      2. Ce observi prima dată la o persoană?
Într-adevăr, acum câteva minute concluzionam împreună cu o persoană dragă mie că limbajul, manierele și comportamentul sunt lucruri esențiale care spun multe despre tine E adevărat, și chiar dacă ele ies foarte mult în evidență la o persoană, țin să menționez că am înclinația să observ îndelung ochii unei persoane; să-i studiez. Și părul, și zâmbetul. Cele de mai sus rămân valabile și în cazul în care mi-e dat să petrec mai mult timp cu persoana respectivă; limbajul și mersul sunt aspecte destul de interesante pentru mine; mai apoi nelipsita gramatică foarte observabilă cu deosebire în lumea online-ului... și care e adesea dezamăgitoare! 


      3. În ce oraș ți-ar plăcea să locuiești altul decât cel natal?
Sunt o țărancă prin excelență, în adevăratul sens al cuvântului. Și consider Clujul un oraș superb; Sibiul, Brașovul (pe care Daria îl adoră) par niște orașe fericite. Dați-mi voie să menționez și Londra; am trăit atât de mult în ea prin cărțile citite, încât doresc să trăiesc acolo și în mod obișnuit, nu doar teleportată de cărți. 

      4. Care a fost cartea care ți-a deschis lumea către lectură? 
Mama mi-a cultivat pașii spre lumea cărților. Mi-a deschis porți și când nu vedea uși deschise, spărgea ferestrele care mă blocau. Ea, mama, blândețea plină de credință! 



      5. Îți plac concertele de muzică clasică sau piesele de teatru?
Piesele de teatru, aceste surse vesele de cultură! Însuși Teofil Părăian spunea că sunt o mare sursă de cultură. Cât despre muzica clasică, ce vă pot spune dacă doar sugerez că o ascult chiar și când fac curat?... chiar dacă nu e singura pe care o ascult atunci


      6. Ce personaj din cartea ta preferată ai vrea să fii? De ce?
Nu aș vrea să fiu altcineva. Mă mulțumesc să fiu protagonista propriei vieți, și ca viața mea să fie interesantă, aventuroasă și demnă de a o numi viață ca-n cărți, trebuie să am curajul de a o trăi cum pot eu mai bine. 

      7. Ai vreo fobie? Care este?
Deși credeam că am scăpat de asta, frica de păianjeni - și alte câteva insecte - persistă. 

      8. Ai citit vreo carte care ți-a schimbat percepția asupra unui lucru?
De fapt, foarte multe! O carte bună trebuie să te îndemne la schimbare, la bine, la ceva folositor; să te învețe ceva, mă-nțelegeți.  Am să menționez Pădurea spânzuraților de Rebreanu și Popa Tanda de Slavici. 

      9. Ți s-a întâmplat vreodată un lucru dubios (adică să ți se întâmple ceva foarte ciudat)?
Mi s-au întâmplat foarte multe lucruri ciudate. Nu că voi ați crede că este, dar am ajuns - odată... - să mă întreb dacă am înnebunit. De asemenea, toamna asta mâna stângă a început să-mi tremure ciudat, exact ca unui personaj din cartea pe care o citeam... și care avea o boală gravă, mintală, care în același timp îi afecta și trupul. În afară de asta, dosul mâinilor îmi sunt uneori foarte roșii - știți senzația aceea de deshidratare a pielii din cauza frigului? - și chiar vinete. Aproape albastre. 



      10. Ce părere ai despre autorii români?
O părere foarte bună, căci în majoritatea cazurilor am avut bucuria de a constata că (adevărata) literatura noastră posedă mari valori. Chiar în privința contemporanilor îmi permit să spun că avem motive de fericire, deși nu în toate cazurile, precum nu în toate cazurile autorilor trecuți nu putem să fim mândri. 


Lucuri random (la întâmplare) despre mine:

1. Încă mă mai uit, din când în când, la desene animante.
2. Îmi plac mult filmele vechi, cât și cele noi. 
3. Am o afinitate pentru ochi. și bărbi-hai-mai-bine-nu-spune-asta
4. Îmi plac glumele seci.
5. Am ochi căprui.
6. Îmi plac mult cărțile pentru copii.
7. Când eram mică, în jocuri, îmi plăcea să fiu tipa responsabilă și matură. vai
8. Îmi place să-mi fac prieteni noi, indiferent ce vârstă ar avea (lucruri dubioase la orizont, gândiți voi).
9. Când eram mai mică, inclusiv prin clasa a patra (poate și a șasea) îmi plăcea să mă uit la filme cu extratereștri, păreri de savanți stranii despre civilizații antice și alte povești de genul ăsta. Mă intrigau și mă speriau, îmi dădeau o stare ciudată; le urmăream în special seara și la scurt timp mă culcam. Așa că am ajuns să presupun, trezită din somn, că sub pat e un extraterestru...
10. Aveam părul foarte lung. 

Ei bine, sper că v-am distrat cu răspunsurile mele sau cel puțin nu v-am plictisit. Nominalizez pe oricine dorește să facă acest tag

Simina. 

11 comentarii:

  1. Bărbile, da!
    Şi păianjenii, oribili.
    Şi Rebri, viață.
    Şi pe mine m-a nominalizat Daria. Şi eu am făcut tag-ul după o viață, dar Daria e persoană faină, nu se supără.
    SuperDaria.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bărbile, da! x2
      Oh, știu. Având în vedere că reușește să mă suporte cu brio, merită titlul de SuperDaria! ♥

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Abia aștept să-ți citesc răspunsurile, Laura! :)

      Ștergere
  3. Cred că o să îl preiau şi eu. E super drăguţ.
    Btw. şi eu urăăăsc insectele ew.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur mult! Abia aștept să-ți citesc răspunsurile!

      Ștergere
  4. Bună, Simina! Te-am nominalizat la un tag la fel de dulce ca o cană de ciocolată caldă, garantez! https://thecemeteryofbook.blogspot.ro/2016/12/tag-winter-wonderland.html Sper să-ţi placă :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Am să mă uit și sper să-l scriu și eu. :D

      Ștergere
  5. Simina, te-am nominalizat la un tag: http://thoughts-about-books.blogspot.ro/2016/12/all-i-want-for-christmas-book-tag.html >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iuuui, cred că-i un tag foarte frumos! Abia aștept să-l scriu și eu. :D Sper că asta va fi cât mai repede. Merci, Adinaaa! ♥

      Ștergere
  6. Cine nu se uită din când în când la desene animate?! Știi că zilele astea s-au dat iar pe Minimax alea cu Findus, motanu' cela. :D
    Dar glume seci? Serios? Bleah! Vrei târcoale?
    Bărbi? O, da. ȘI ce-mi place gif-u cu Bingley! ♥ OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH BINGLEY

    RăspundețiȘtergere